Derde Maand - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van kerinsavontuur - WaarBenJij.nu Derde Maand - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van kerinsavontuur - WaarBenJij.nu

Derde Maand

Blijf op de hoogte en volg

07 April 2014 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Het is alweer tijd voor het derde “reis” verslag! De tijd lijkt alleen maar sneller te gaan helaas. Voor ik het weet is de stage voorbij en moet ik weer naar Nederland, waar ik ook erg naar uitkijk. Weer naar mijn familie, vrienden en naar Donder!! Oh wat mis ik dat beestje!

Ik zit alweer halverwege mijn stage hier en heb er geen moment spijt van gehad! Wat een geweldige ervaring is dit.
Afgelopen maand vooral veel leuke dingen gedaan naast mijn stage. Elke dag zijn huisje 5 en 12 nog steeds samen. Gaan samen eten, samen op stap, elk weekend stappen, op het strand of op het terras uitbrakken. Vrijdag 28 maart kwamen er 7 nieuwe studenten aan en zijn nu met 25 studenten. We hadden bedacht met ze alle uit eten te gaan om kennis te maken. Sven had dat erg goed geregeld, eten met onbeperkt bier, wijn en sangria (oja, ook fris ;-)). Dat was erg gezellig! De nieuwe studenten zijn allemaal chill en ons “groepje” is een huisje rijker. Huisje 3F is zon beetje elke dag van de partij, erg gezellig! Nu zitten we met ze 9en te eten s´avonds. Na het eten gingen we met een paar nog even op stap en voor zaterdag had Estudiantes (ECB) een uitje geregeld. We gingen met de hele groep, op een paar brakke koppies na, een berg in Altea beklimmen. Wij dachten dat doen we wel ff maar dat viel toch vies tegen. Er was geen fatsoenlijk pad, we moesten “offroad” die berg op en de meeste hadden wel erg weinig geslapen. Na een flinke klim van een uur of twee waren we allemaal boven en had Eef (van ECB) een heerlijke lunch voorbereid. De hele dag was het bewolkt, pas toen we boven waren begon de zon te schijnen. Heerlijk! Na dat we allemaal een beetje bij gekomen waren, moesten we toch echt weer naar beneden, helaas. Dat was dan wel een fatsoenlijke weg, maar wel erg steil, het is ook nooit goed. Beneden de berg woont Wilma (van ECB) en hebben daar heerlijk in de tuin gehangen, het zwembad was alleen nog een beetje erg koud, wel lekker om even de pijnlijke voetjes in af te koelen. Zou het niet zo snel nog een keer doen, maar wat een ervaring! Verder vooral veel op de boulevard gezeten of op het strand, het weer is tot nu toe eigenlijk elke dag lekker. Er zijn natuurlijk ook een paar dagen geweest dat het wat minder is. Het leuke is dat het in het weekend zo´n beetje altijd mooi is! Vorige week hadden we een middag regen vanuit Marokko, het waren moddeldruppels vanuit de woestijn. De lucht had dezelfde kleur, bruin oranje geel achtig, heel apart!
Het is een idee om met een paar studenten een tattoo te laten zetten die ons doet denken aan onze super tijd hier! Het cijfer 14 in een zonnetje of in een kan sangria.

Zaterdag gaat ons maatje Suus weg, echt verschrikkelijk! We willen het liefst dat ze haar vliegtuig mist hihi. Deze week gaan we nog vanalles doen. Uiteten bij de Japanner, scooters huren, wijn proeven, stappen, maar vooral veel gezelligheid en heel veel lachen! We gaan haar zo erg missen, maar zodra we weer in NL zijn allemaal gaan we gelijk afspreken en als het goed is komt Suus in de mei vakantie nog even terug naar ons.

Spaanse les gaat steeds een beetje beter en blijft leuk, ik begrijp het beter en versta steeds meer. Ik heb gevraagd naar een soort toets om te kijken wat ik al ken en kan, het schoot niet echt op voor me gevoel, maar er zijn nu drie studenten bij gekomen en dan merk ik wel dat ik wat geleerd heb. Dat is echt leuk om te zien! Ik heb een toets gekregen en die mag ik zelf maken in mijn eigen tijd, zonder dat ik mijn aantekeningen erbij pak. Ik hoop dat die een beetje goed gaat.

Op stage gaat het ook goed. Ik ben druk bezig met die app, al is het soms wel even wachten op een reactie van Feiko (drukke man!). Ik heb drie concepten gemaakt en we vonden één gelijk al het leukst. Nu de wireframes ingeleverd en hopen dat ook die goed zijn, dan ben ik weer een stapje dichterbij het maken van de app. Naast het maken van die app ben ik bezig met het leren van JavaScript, poppetjes maken met Illustrator en ben ik Spaans aan het leren.

  • 07 April 2014 - 16:03

    Woogle:

    Doe volgende keer maar weer zonder foto's, hier word ik alleen maar jaloers van GRRRR

    Ga s gewoon aan t werk!!

  • 07 April 2014 - 19:33

    PDD:

    Dat wijntje bovenaan de berg was zeker wel een hele fijne beloning

  • 07 April 2014 - 20:35

    Mama:

    Wat fijn dat het nog steeds goed gaat met stage en met al je vrienden. GENIETEN dus.

  • 12 April 2014 - 12:17

    Sandra Oey:

    Heej Kerin,

    Wow...wat een leuke verslagen!!!!! Met en zonder fotoos zijn wij jaloers! Het klinkt echt zoals een stage in Spanje hoort te zijn. Wij missen je enorm. Maar je hebt wel plannen om terug te komen :-). Wat is er met je telefoon gebeurd??? Groetjes van Ronald, de kids en mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, l'Alfàs del Pi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2014

Vierde Maand

07 April 2014

Derde Maand

03 Maart 2014

Tweede Maand

03 Februari 2014

Eerste Maand

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 2172

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: